Cautare Personalizata Ride4Life;

Translate

duminică, 13 iunie 2010

Motociclistii si sezonul estival.




Locuiesc in apropierea unei artere circulate. Ziua trafic intens, blocaje, claxonat la greu. Noaptea trafic mai redus si mai fluent. Principala sursa de zgomot motociclistii. Motoare turate la maxim, tobe modificate sa dea patriei cat mai multi decibeli. Intr-un cuvant nesimtire.
Lipsa de bun simt la adresa celorlalti, dar si o atitudine de rebeli fara cauza, de viata trait la mare viteza, si consumata sub impulsul adrenalinei. Cateodata aceata atitudine devine sinucigasa.
Am vazut un motociclist in scaunul cu rotile, paralizat, probabil cu sanse de recuperare, pentru ca isi facea planuri de a merge cu mare viteza in viitorul apropiat. Sau poate nu avea sanse de recuperare, dar inca nu stia.
Am vazut tineri care nu aveau inca 25 de ani, de fapt am vazut locul lor de vesnica odihna acoperit cu multe, multe flori, iar cand m-am apropiat am vazut fotografia respectivei persoane, mandra pe motorul ei.
Am vazut ce inseamna un trafic civilizat in care o mare pondere o au motocicletele si derivatele lor. In Creta, unde la fiecare masina par a fi doua motoare.
Am vazut Harley Davidsonul la el acasa, imense, inspirand siguranta si stabilitate si cu stapani pe masura.
Statistic la noi: “In primele sase luni ale anului 2009, au avut loc în Bucureşti 354 de accidente de circulatie în care au fost implicati conducătorii de motociclete şi mopede” Au rezultat 4 decese si 76 de persoane ranite grav, iar 320 usor.
Pe tot anul au fost contabilizate la nivelul intregii tari: un deces la 3 zile si peste 3.000 de raniti.
Suntem departe de conditiile din tari civilizate, si la infrastructura si la mentalitati. Avem sosele proaste, pline de gropi, avem motociclisti care nu respecta starea de confort a celorlalti, avem soferi care deschid intentionat usa masinii cand vad o motocicleta trecand sau care executa neatent manevrele in trafic. Aceasi meteahna o au si conducatorii de motociclete si mopede.
Mai vreau sa punctez calitatea proasta a mopedelor de pe piata, au fost vandute mopede produse in China, care nu ofera o minima siguranta, au frane care nu tin si la o viteza moderata se duc cu frana pusa in plina intersectie. Rezultatul? Cifre in statisticile rutiere.
Astept sa vad cat de sigure sunt masinile tip motocicleta, care au o limita de viteza de 45 de km/ora si dimensiunea cam cat un geamantan mai voluminos. Acestea ca si mopedele se pot conduce fara permis auto.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu